środa, 22 maja 2013

BoboQ

do 20zł
http://www.boboq.eu/

Bubble Tea - czyli owocowy napój na bazie herbaty, zyskał popularność już jakiś czas temu.
Oryginalnie pomysł na "bąbelkową" herbatę powstał na Tajwanie w latach 80. i w ostatnim czasie napój ten szturmem zajął Stolicę, gdzie nowe bary bubble tea rosły jak grzyby po deszczu.
W sumie nic dziwnego. Pomysł to ciekawy - owocowa herbata z żelową tapioką i kolorowymi kulkami, które pękają w ustach owocowym płynem. Do tego urocze kubeczki, najczęściej z wizerunkiem słodkich azjatyckich zwierzaków, kolorowe słomki, no i słodki napój w środku. I jak tu się oprzeć? :)

Napój zdobył wielu fanów, w tym mnie, lecz jedno bubble tea drugiemu nie równe i kilka razy mocno się rozczarowałam.

Zupełnie przypadkiem trafiłam niedawno na nowo otwarty bar bubble tea przy ul. Szpitalnej - franszyza BoboQ i znalazłam swoją ukochaną herbatę!

Ulubionym smakiem została ananasowa na bazie zielonej herbaty z tapioką i truskawkowymi kulkami boba. Nie za słodka, lekko kwaskowa, bez typowego dla tego typu napojów posmaku "chemii", tapioka nie za twarda (bez paskudnych grudek, na które można czasami trafić), kulki też jakieś lepsze - sok w środku lekko zagęszczony, słodki, ale kwaskowy. Nie wiem na czym tajemnica polega, czy inny producent, czy magiczne ręce miłego pana sprzedawcy, ale jakość i smak wydały mi się o niebo lepsze od pozostałych miejsc, w których piłam bubble tea (Aleksa: "Ojej, jakie to dobre! Kiedyś jak próbowałam to mi nie smakowało.") Plus taki miły szczegół - pan robiący herbatę zawsze dostosowuje ilość lodu podawaną w napoju do pogody :)

Tyle o smaku. Teraz lokal. Wystrój raczej prosty i minimalistyczny. Prosta lada, oferująca przeróżne dodatki do herbat oraz jogurtów mrożonych i koktajli owocowych, które również serwuje sieć. Po wejściu wita nas uśmiechem miły pan, który niestety słabo włada językiem polskim więc zamówienie trzeba składać bardzo dokładnie :) W środku kilka stolików z krzesłami. Wystrój nie oczarowuje, ale nie musi bo BoboQ to napoje i desery na wynos. Lokalizacja dobra bo w samym centrum miasta, obok ulicy Chmielnej. Mam zamiar spróbować pozostałe pozycje z oferty BoboQ i mam nadzieję, że bar nie przegra z konkurencją jak stało się to już z kilkoma pobliskimi sklepami oferującymi bubble tea.

W pełnym słońcu.

Jest wybór.
Tak to się robi.

Karola, modelka dłoni. I nie tylko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz